Mám dotaz
#řidičskýprůkazskupiny D
Termín Vaší zkoušky následuje obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku. Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.
Zkoušku provádí zkušební komisař a skládá se ze 3 částí:
písemný test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut)
ústní zkouška ze znalostí ovládání a údržby vozidla
zkouška z praktické jízdy
Za závěrečnou zkoušku se platí správní poplatek ve výši 700,- Kč.
Zkoušku z praktické jízdy a z ovládání a údržby vozidla, můžete vykonat pouze pokud nejprve úspěšně napíšete písemný test z pravidel. Je třeba 43 z 50 bodů. Pokud test neuděláte, je třeba zkoušku opakovat.
Opakovaná zkouška
Pokud jste v některé části zkoušky neprospěli, opakujete pouze tuto část zkoušky. Zkoušku můžete opakovat pouze dvakát. Pokud ani na druhé opakování neprospějete, musíte absolvovat novou výuku nebo výcvik i tohoto předmětu.
Opakovanou zkoušku smíte absolvovat nejdříve za 5 pracovních dní ode dne konání neúspěšné zkoušky. Všechny zkoušky je třeba složit do 12 měsíců ode dne zahájení první zkoušky, v opačném případě musíte před další zkouškou absolvovat novou výuku a výcvik v plném rozsahu.
Za případnou opakovanou zkoušku se platí poplatek:
Pravidla o provozu na pozemních komunikacích 100 Kč
Ovládání a údržba vozidla 200 Kč
Praktická jízda 400 Kč
Po absolvování výcviku Vás čeká závěrečná zkouška. Zkouška sestává z písemného testu a zkoušky z praktické jízdy na motocyklu.
Písemný test
Písemný test ověřuje Vaši znalost pravidel silničního provozu a bez jeho úspěšného absolvování nemůžete postoupit ke zkoušce z praktické jízdy.
Jakmile test úspěšně složíte, je řada na zkoušce z praktické jízdy na motocyklu.
Zkouška z praktické jízdy
Praktická zkouška se skládá ze 2 částí. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.
1. Část praktické zkoušky: příprava a zvláštní úkony
Příprava a kontrola motocyklu
a) úprava ochranné výstroje
b) namátková kontrola technického stavu
Zvláštní jízdní úkony
a) úkony před jízdou
sejmout motocykl ze středového (popř. podpěrného) stojanu
vést motocykl bez použití motoru vpřed a vzad se zatočením doleva a doprava
zaparkování vedeného motocyklu do omezeného prostoru
postavení motocyklu na středový (popř. podpěrný) stojan
b) jízda při nízké rychlosti zahrnující
následování zkušebního komisaře rychlostí chůze v přímém směru
bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky ve tvaru „U“
slalom
jízdu po dráze ve tvaru osmičky
opakované rozjetí s jednou nohou na stupačce a následným přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu
c) jízda ve vyšších rychlostech zahrnující
slalom v rychlosti nejméně 40 km/h
vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM při rychlosti 45 km/h)
d) provést
brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km/h
nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM z rychlosti 45 km/h)
Grafické vyobrazení úkonů požadovaných pro první část zkoušky si můžete stáhnout zde.
2. Část praktické zkoušky: jízda v silničním provozu
Průběh jízdy v silničním provozu je z definice značně různorodý, takže nelze přesně říct, co od Vás komisař bude vyžadovat a v jakém pořadí. Níže najdete hlavní testované úkony, jak je uvádí zákon a příslušná vyhláška. Na vše Vás samozřejmě v průběhu výcviku pečlivě připravíme.
A. Úkony předepsané vyhláškou č. 167/2002 Sb.:
a) rozjezd: po zaparkování, po zastavení v provozu; při opouštění příjezdové cesty;
b) jízda na přímých komunikacích; míjení protijedoucích vozidel, včetně úseků s omezeným prostorem;
c) jízda v zatáčkách;
d) křižovatky: příjezd do křižovatky a průjezd křižovatkami a dálničními uzly;
e) změna směru: odbočování doleva a doprava; přejíždění mezi jízdními pruhy;
f) příjezd na dálnici/výjezd z dálnice nebo podobné komunikace (je-li k dispozici); zařazení do pruhu s rychleji jedoucími vozidly, přejezd do pruhu s pomaleji jedoucími vozidly;
g) předjíždění/míjení: předjíždění jiných vozidel (je-li to možné); jízdu kolem překážek, např. zaparkovaných aut;
h) zvláštní silniční prvky (jsou-li k dispozici): kruhové objezdy; železniční úrovňové přejezdy; tramvajové a autobusové zastávky; přechody pro chodce; jízda do kopce a z kopce při velkém podélném sklonu;
i) provedení nezbytných bezpečnostních opatření při opouštění vozidla.
B. Úkony předepsané § 42 zákona č. 247/2000 Sb.:
Ve druhé části zkoušky žadatel o řidičské oprávnění prokazuje zejména znalosti
a) bezpečného řízení vozidla s různou intenzitou provozu na pozemních komunikacích,
b) řízení vozidla na různých druzích pozemních komunikací,
c) řízení vozidla na křižovatce, která je řízena světelnou signalizací,
d) řízení vozidla na úseku, kde je provoz hromadné osobní dopravy a kde je dostatečný pohyb chodců s vyznačenými přechody pro chodce,
e) řízení vozidla mimo obec a v případě velkých měst alespoň na vícepruhové komunikaci, kde je povolena rychlost vyšší než 50 km/h,
f) ovládání vozidla ve vyšších rychlostech a při různých manévrovacích situacích,
g) rychlého a bezpečného rozhodování v dopravní situaci při řízení vozidla,
h) správné reakce na vzniklou dopravní situaci.
Závěrečná zkouška
Termín Vaší zkoušky následuje obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku. Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.
Zkoušku provádí zkušební komisař Magistrátu hl.m. Prahy a skládá se ze 2 částí:
písemný test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut)
zkouška z praktické jízdy
Za závěrečnou zkoušku se platí Magistrátu hl. m. Prahy správní poplatek ve výši 700,- Kč.
Zkoušku z praktické jízdy můžete vykonat pouze tehdy, pokud nejprve úspěšně napíšete písemný test z pravidel. Je třeba získat 43 z 50 bodů. Pokud test neuděláte, nemůžete pokračovat zkouškou z jízdy.
Opakovaná zkouška
Pokud jste v některé části zkoušky neprospěli, opakujete pouze tuto část zkoušky. Zkoušku můžete opakovat pouze dvakát. Pokud ani na druhé opakování neprospějete, musíte absolvovat novou výuku nebo výcvik i tohoto předmětu.
Opakovanou zkoušku smíte absolvovat nejdříve za 5 pracovních dní ode dne konání neúspěšné zkoušky. Všechny zkoušky je třeba složit do 12 měsíců ode dne zahájení první zkoušky, v opačném případě musíte před další zkouškou absolvovat novou výuku a výcvik v plném rozsahu.
Termín Vaší zkoušky následuje obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku. Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.
Zkoušku provádí zkušební komisař, skládá se ze 3 částí:
písemný test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut)
ústní zkouška ze znalostí ovládání a údržby vozidla
zkouška z praktické jízdy
Za závěrečnou zkoušku se platí správní poplatek ve výši 700,- Kč.
Zkoušku z praktické jízdy a z ovládání a údržby vozidla, můžete vykonat pouze pokud nejprve úspěšně napíšete písemný test z pravidel. Je třeba 43 z 50 bodů. Pokud test neuděláte, je třeba zkoušku opakovat.
Opakovaná zkouška
Pokud jste v některé části zkoušky neprospěli, opakujete pouze tuto část zkoušky. Zkoušku můžete opakovat pouze dvakát. Pokud ani na druhé opakování neprospějete, musíte absolvovat novou výuku nebo výcvik i tohoto předmětu.
Opakovanou zkoušku smíte absolvovat nejdříve za 5 pracovních dní ode dne konání neúspěšné zkoušky. Všechny zkoušky je třeba složit do 12 měsíců ode dne zahájení první zkoušky, v opačném případě musíte před další zkouškou absolvovat novou výuku a výcvik v plném rozsahu.
Za případnou opakovanou zkoušku se platí poplatek.
Výcvik probíhá podle “autoškolského zákona (zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel). Zahrnuje teoretickou výuku i praktický výcvik a kompletně Vás tak připraví nejen na zkoušky, ale i na reálný provoz.
Teoretická výuka
Teoretická výuka probíhá buď formou kurzu s pravidelnou docházkou na přednášky nebo formou tzv. dálkového studia podle individuálního studijního plánu, kdy se žák připravuje formou samostudia a absolvuje povinné konzultace s učitelem.
Předměty teoretické výuky
předpisy o provozu vozidel
ovládání a údržba vozidla
teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
zdravotnická příprava
Praktický výcvik
Nejrozsáhlejší součástí výcviku je praxe – tedy samotné jízdy a další související témata. Jeho délka závisí na zákonem stanoveném minimu hodin, intenzitě výcviku i Vašim preferencím.
Předměty praktického výcviku
řízení vozidla
praktická údržba vozidla
zdravotnická příprava
Délka kurzu
Délka kurzu závisí na řadě faktorů, především na počtu hodin příslušného druhu výcviku.
Obvyklá délka kurzů pro skupinu D se pohybuje od 1 do 2 měsíců. Není vyloučeno zajistit na přání žáka kurz intenzivní formou, kdy lze dobu výcviku výrazně zkrátit.
Ukončení kurzu
Váš výcvik ukončíme za následujících podmínek, daných zákonem:
máte potřebné znalosti a dovednosti požadované pro závěrečnou zkoušku
absolvovali jste minimální počet hodin v rozsahu dle učební osnovy pro příslušnou skupinu
Absolvovat méně hodin než stanoví zákon tedy nelze. Naopak pro získání potřebných dovedností je možný vyšší počet hodin, který je třeba individuálně dohodnout s autoškolou.
Etapy praktického výcviku
Výcvik je rozdělen do 3 etap:
1. Etapa
provedení kontroly vozidla před jízdou
základní úkony řidiče před zahájením jízdy
nácvik a zvládnutí základních řidičských dovedností nutných pro ovládání vozidla
2. Etapa
procvičování získaných základních řidičských dovedností v městském a mimoměstském provozu s nízkou hustotou provozu vozidel
důraz na dodržování předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zásad bezpečné jízdy
jízda vyšší rychlostí
nácvik a zvládnutí dalších řidičských dovedností v různých situacích v provozu
ovládání výstroje a výbavy vozidla, například stěrače a ostřikovače skel, odmlžování, klimatizace nebo osvětlení vozidla, pro jeho bezpečný provoz
jízda za snížené viditelnosti
3. Etapa
dosažení plné samostatnosti při řízení vozidla v hustém městském a mimoměstském provozu
jízda na různých kategoriích pozemních komunikací
řízení vozidla za ztížených podmínek
řešení složitých dopravních podmínek a dopravních situací
jízda za snížené viditelnosti
Naši zkušení instruktoři Vám nejen pomohou získat řidičák na Vaši vysněnou motorku, ale připraví Vás i na ostrý provoz a naučí bezpečně zvládat nenadálé situace. Ke každému z Vás navíc přistupujeme zcela individuálně a výcvik přizpůsobujeme Vašim potřebám – nemusíte se proto bát, že nebudete stačit tempu výcviku nebo naopak, že se budete prvních pár hodin nudit.
Co vás čeká u výcviku
V rámci přípravy na zkoušku kombinujeme několik způsobů výcviku:
teorie – pravidla silničního provozu apod.
výcvik na mototrenažéru nebo na cvičné ploše
klasický výcvik (učitel sedí za Vámi na druhém sedadle motocyklu)
samostatná jízda s doprovodem učitele (jedete na motocyklu sám/sama a učitel Vás doprovází na motocyklu nebo v autě)
nácvik zvláštních úkonů (sám/sama na motocyklu provádíte nácvik úkonů, které se zkouší v první části zkoušky, obvykle na zkušební ploše)
Přesnou strukturu výcviku Vám ušijeme na míru podle Vašich preferencí a schopností.
Přípravu na zvláštní úkony provádíme na zvláštním pozemku mimo silniční provoz, takže nebudete rozptylování ani ohrožováni ostatními řidiči.
K samostatné jízdě na motocyklu s doprovodem učitele přistoupíme teprve potom, co u nás úspěšně absolvujete výuku a výcvik tak, že dostatečně ovládáte motocykl a pravidla provozu i zvláštní úkony pro 1. část zkoušky. Podmínkou je také úspěšné interní přezkoušení testem z pravidel provozu a zdravotnické přípravy.
Důvodem pro tyto podmínky je právní ochrana jak Vaše, tak našich učitelů, a zároveň i prověření splnění zákonných podmínek pro účast v provozu na pozemních komunikacích.
Při výcviku používáme špičkové bezpečnostní vybavení jako jsou airbagové vesty, kvalitní helmy apod.
Rozhodli pro některý z našich kurzů? Děkujeme za důvěru a těšíme se Vaši první návštěvu.
Podmínky přihlášení
Nejprve je potřeba vyplnit tento formulář přihlášky a splnit následující podmínky:
dostatečný věk (závisí na kurzu, potřebný věk si zkontrolujte na stránce vámi zvoleného kurzu) – začít s kurzem můžete již před dosažením tohoto věku; doporučujeme ne dříve než 6 měsíců předem.
zdravotní způsobilost (stačí si zde stáhnout tento formulář a nechat potvrdit od praktického lékaře)
trvalý nebo přechodný pobyt v ČR, což můžete doložit:
občané ČR občanským průkazem
cizinci z EU či EHP potvrzením o přechodném pobytu z cizinecké policie
cizinci ze třetí země dlouhodobým vízem
diplomaté nebo členové technického personálu ambasády odpovídajícím průkazem
nebýt ve výkonu trestu zákazu řízení (stačí vyplnit čestné prohlášení v rámci přihlašovacího formuláře)
Tip: Chcete ušetřit čas? Místo vyplňování přihlašovacího formuláře se můžete přihlásit jednoduše online.
Vše splňuji: a co dál?
Jakmile budete mít vyplněný formulář přihlášky a potvrzený posudek o zdravotní způsobilosti, stačí nám je donést k nám do Autoškoly Horázný (Ondříčkova 9, Praha 3).
Zde se na místě domluvíme na zahájení Vašeho kurzu a dalších podrobnostech.
Současně s přihlášením je třeba i zaplatit kurzovné nebo zálohu ve výši přibližně poloviny ceny kurzu. Přehled cen našich kurzů najdete v našem ceníku.
Máte na nás nějaký dotaz nebo potřebujete s přihlášením pomoct? Kdykoliv se na nás obraťte na emailu info@ridicak.cz nebo nám zavolejte na 737 28 29 29. Rádi Vám poradíme.
Jak na potvrzení o zdravotní způsobilosti
Formulář ke zdravotní způsobilosti vypadá na první pohled dost komplikovaně, proto Vám přidáváme pár poznámek k tomu, jak na to:
Důležité je, aby na razítku od lékaře bylo čitelné jméno lékaře (strojem, tiskacím písmem). Dále musí být na razítku uveden text „praktický lékař“. Není ale potřeba, aby šlo přímo o Vašeho obvodního lékaře – formulář může vyplnit jakýkoliv praktický lékař.
Řidičák jako dárek!
Darujte svému blízkému kurz v autoškole: stačí zaplatit zálohu od 5 000 Kč dle druhu výcviku.
Více informací v autoškole nebo na telefonu 737 28 29 29.
Řidičák na osobní auto je základ: nejen, že Vám usnadní život, ale otevře Vám dveře do mnoha profesí a pracovních pozic. V naší autoškole Vás samozřejmě připravíme na zkoušku, ale především Vás naučíme bezpečné jízdě v běžném pražském (a tedy lehce šíleném) provozu.
Co budete smět řídit
1. Osobní a dodávkové automobily s největší povolenou hmotnost do 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče.
Můžete k nim připojit přípojné vozidlo (přívěs):
o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
2. vozidla zařazená do skupiny A1 s automatickou převodovkou (skútry)
3. vozidla zařazená do skupiny B1 (obvykle jen “čtyřkolky”)
Pokud si uděláte doplňovací zkoušku, můžete také řídit auto s větším přívěsem (tzv. skupina B96), kdy přívěs může být těžší než 750 kg, ale přívěs dohromady s automobilem může mít maximální hmotnost 4 250 kg.
Skupinu B96 můžete získat také napoprvé současně se skupinou B. Podrobnosti Vám rádi sdělíme.
Podmínky pro získání řidičského průkazu
věk 18 let
platná lékařská prohlídka
úspěšná závěrečná zkouška v autoškole
obvyklé bydliště na území České republiky nebo studium v ČR alespoň 6 měsíců
nesmíte mít zákaz řízení motorových vozidel nebo nesmí mít 12 bodů
nesmíte mít řidičský průkaz z jiného členského státu EU
Jak se přihlásíte do kurzu
Stáhněte si žádost o přijetí do kurzu a formulář pro lékaře nebo využijte online přihlášení (formuláře Vám pak přijdou emailem i s instrukcemi)
Tiskacím písmem vyplňte žádost o přijetí do kurzu a formulář pro lékařskou prohlídku a oba vyplněné formuláře přineste do kanceláře autoškoly. Zde Vám naplánujeme Váš výcvik.
Odešleme Vám emailem předpis pro platbu, nemusíte nosit s sebou do autoškoly hotovost.
Více informací o přihlášení
Rozsah výuky a výcviku
Teorie
5 hodin: výuka předpisů o provozu vozidel
1 hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
3 hodiny: výuka teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
1 hodina: výuka zdravotnické přípravy
1 hodina: opakování a přezkoušení
Praxe
28 hodin: výcvik v řízení vozidla
2 hodiny: výcvik praktické údržby
4 hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
Více o výcviku
Závěrečná zkouška
Termín Vaší zkoušky následuje obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku. Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.
Zkoušku provádí zkušební komisař Magistrátu hl.m. Prahy a skládá se ze 2 částí:
písemný test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut)
zkouška z praktické jízdy
Zkoušku z praktické jízdy můžete vykonat pouze pokud nejprve úspěšně absolvujete písemný test. Pokud test neuděláte, nemůžete pokračovat zokuškoku z praktické jízdy.
Jak probíhá výcvik pro skupinu B
Výcvik probíhá podle „autoškolského zákona“ (zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel). Zahrnuje teoretickou výuku i praktický výcvik a kompletně Vás tak připraví nejen na zkoušky, ale i na reálný provoz.
Teoretická výuka
Teoretická výuka probíhá buď formou kurzu s pravidelnou docházkou na přednášky nebo formou tzv. dálkového studia podle individuálního studijního plánu, kdy se žák připravuje formou samostudia a absolvuje povinné konzultace s učitelem.
Předměty teoretické výuky
předpisy o provozu vozidel
teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
zdravotnická příprava
Praktický výcvik
Nejrozsáhlejší součástí výcviku je praxe – tedy samotné jízdy a další související témata. Jeho délka závisí na zákonem stanoveném minimu hodin, intenzitě výcviku i Vašim preferencím.
Předměty praktického výcviku:
řízení vozidla
praktická údržba vozidla
zdravotnická příprava
Délka kurzu
Délka kurzu závisí na řadě faktorů, především na počtu hodin příslušného druhu výcviku.
Obvyklá délka kurzů pro skupinu B je 2 – 3 měsíce. Není vyloučeno zajistit na přání žáka kurz intenzivní formou, kdy lze dobu výcviku výrazně zkrátit.
Ukončení kurzu
Váš výcvik ukončíme za následujících podmínek, daných zákonem:
máte potřebné znalosti a dovednosti požadované pro závěrečnou zkoušku
absolvovali jste minimální počet hodin v rozsahu dle učební osnovy pro příslušnou skupinu
Absolvovat méně hodin než stanoví zákon tedy nelze. Naopak pro získání potřebných dovedností je možný vyšší počet hodin, který je třeba individuálně dohodnout s autoškolou.
Etapy praktického výcviku
Výcvik je rozdělen do 3 etap:
1. Etapa
provedení kontroly vozidla před jízdou
základní úkony řidiče před zahájením jízdy
nácvik a zvládnutí základních řidičských dovedností nutných pro ovládání vozidla
2. Etapa
procvičování získaných základních řidičských dovedností v městském a mimoměstském provozu s nízkou hustotou provozu vozidel
důraz na dodržování předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zásad bezpečné jízdy
jízda vyšší rychlostí
nácvik a zvládnutí dalších řidičských dovedností v různých situacích v provozu
ovládání výstroje a výbavy vozidla, například stěrače a ostřikovače skel, odmlžování, klimatizace nebo osvětlení vozidla, pro jeho bezpečný provoz
jízda za snížené viditelnosti
3. Etapa
dosažení plné samostatnosti při řízení vozidla v hustém městském a mimoměstském provozu
jízda na různých kategoriích pozemních komunikací
řízení vozidla za ztížených podmínek
řešení složitých dopravních podmínek a dopravních situací
jízda za snížené viditelnosti
Řidičák sice máte, ale delší dobu jste neřídili? Chcete si obnovit či zdokonalit své řidičské dovednosti, naučit se s konkrétním typem vozidla nebo se naučit průjezd konkrétní, komplikovanější trasou? Ať už jsou Vaše důvody jakékoliv, díky našim kondičním jízdám budete brzy za volantem jako doma. Připravíme Vám individuální výcvik podle Vašich požadavků.
Kondiční jízdy můžete objednat přes tento objednávkový formulář nebo telefonicky na 737 28 29 29. Zaplatit můžete převodem z účtu nebo platební kartou přes internet.
Nabízíme Vám:
zdokonalení Vašich řidičských schopností
na přání začátek na řidičském trenažéru
jízdy ve městě
jízdy po silnici 1.třídy a po dálnici mimo Prahu s využitím maximální rychlosti
jízdy za snížené viditelnosti
výhodné cenové balíčky
jízdy s vozidlem s automatickou převodovkou (doporučujeme pro ty, kteří dlouho neřídili, nevěří si nebo mají strach z provozu)
Řidičák potřebujete, ale necítíte se na „manuál“? Nebo jste předem rozhodnuti, že budete řídit jenom vozy s automatickou převodovkou? Udělejte si řidičák na vozidla s automatickou převodovkou.
Nabízíme možnost výcviku i zkoušku z jízdy na vozidle vybaveném automatickou převodovkou. Teroetická část výuky (a tedy i písemý test) je stejná jako při standardním výcviku.
V řidičském průkazu budete mít zaznamenáno, že můžete řídit pouze vozidla s automatem. Pokud ale v budoucnu zjistíte, že „papíry“ na manuál přeci jen potřebujete, stačí se přihlásit k nám do autoškoly a absolvovat doplňovací zkoušku.
V čem se u nás jezdí?
Toyota Corolla 1.8 HSD (hybridní pohon)
Pro tělesně postižené
Vozidlo s automatickou převodovkou je zvlášť vhodné pro osoby s tělesným postižením dolních či horních končetin, které nejsou schopny zvládnout ovládání běžného vozidla a jejich postižení přitom nevyžaduje ruční ovládání pedálů.
Pro osoby s tělesným postižením nabízíme možnost výcviku na vozidle s automatickou převodovkou. Nejste-li si jisti Vašimi schopnostmi k řízení, rádi Vám odborně poradíme. Zejména Vám při osobní návštěvě umožníme vyzkoušet na řidičském trenažéru Vaše možnosti ovládání jednotlivých ovládacích prvků vozidla.
Vozidlo s automatickou převodovkou je zvlášť vhodné pro osoby s tělesným postižením dolních či horních končetin, které nejsou schopny zvládnout ovládání běžného vozidla a jejich postižení přitom nevyžaduje ruční ovládání pedálů.
Máme připraveno i speciální ovládání ukazatelů směru pravou rukou pro osoby s nefunkční nebo chybějící levou horní končetinou.
Nabízíme i úpravu ovládání pedálu akcelerátoru (tj. „plynu“) pro osoby s nefunkční nebo chybějící pravou dolní končetinou.
Je také možné vozidlo upravit pro osoby malého vzrůstu.